ב"ה ערב ש"ק, ט"ז ניסן תשפ" | 10.04.20
אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: אודליה, שטורעם
בחב"ד, הצניעות כבר לא באופנה ● מאמר דעה

בתוך עמי אני חי ואני רואה את אשתו של אחד המשפעים בחב"ד הולכת ברחוב עם פאה של אחת המעצבות המובילות בשוק, הנראית יותר אמיתית משיער טבעי ■ כשהילדים הללו רואים את אמם והאחיות שלהם משקעים כל כך הרבה במותגים הם עושים חשבון פשוט ■ כל ההתעסקות הזאת בחיצוניות, בדיוק כמו בשורת פיתוח הגוף של היוונים, מובילה את כולנו למחוזות שאסור לנו להיות שם ■ גולש כותב לשטורעם מהרהורי ליבו

בזמן האחרון אני קורא מאמרים רבים פרי עטם של גולשים המבכים על עניין החינוך, השידוכים וכו'. הייתי רוצה להפנות את תשומת לבכם לנושא שלפי דעתי מוביל לכל הירידה המסיבית הזאת בין צעירי אנ"ש.

כוונתי לצניעות. לאו דווקא צניעות במובן של חשיפה מעל הפרק/הברך, אלא על צניעות כדרך חיים, כמו שצריכה להיות ההנהגה החב"דית המקורית, בלי ההתייפייפות הזאת של בן תורה שצריך ללכת עם בלורית יפה וסמל של טומי על החולצה.

בתוך עמי אני חי ואני רואה את אשתו של אחד המשפעים בחב"ד הולכת ברחוב עם פאה של אחת המעצבות המובילות בשוק, הנראית יותר אמיתית משיער טבעי. תוסיפו לזה משקפי שמש של גוצ'י ובגדים של המעצבים הכי נחשבים בשוק ואני רק חושב לעצמי, איך הינו מתייחסים לבעלה אם היה מתלבש כך, או איך הינו מתייחסים לבן שלה בשיעור ג' בלוד אם היה מתלבש כך.

וכשהילדים הללו רואים את אמם והאחיות שלהם משקעים כל כך הרבה במותגים שלא היו מביישים אף אישה במגזר הכללי הם עושים חשבון פשוט. הילדים של היום שואלים שאלות שאני בתור ילד לא הייתי מעז להעלות על דל שפתי.

בעבר, כששלוחי חב"ד היו עורכים דינר או סתם פגישה של חברי הקהילה, אשת השליח הייתה יכולה להסתובב בגאווה לא מוסתרת בין כל הנשים ולהראות דוגמה של צניעות מה היא. להראות לכולם שהעולם הזה עם כל הבגדים היפים והיקרים והפיתויים שבו לא ממש נוגעים לה. היא מתעסקת ברוח, בנשמה, בפנימיות החיים.

אבל היום אותה שליחה מסתובבת בין כל אותם הנשים ולא נופלת ולו במעט ברמת הלבוש. במקום תכנים רוחניים, השיחה עוסקת במותגים ובאופנה עדכנית.

אני בטוח שגם בזמנו לפני עשרים שלושים שנה, היו מותגים ובגדי מעצבים שהיו באופנה, אך אז לא ראיתי שזה משפיע על נשותינו.

אז מהיכן נושבת עלינו רוח האופנה הזאת? ואם הנשים מתלבשות כך, מה מונע מבעד הצעירים שלנו להתלבש כך?

כל ההתעסקות הזאת בחיצוניות, בדיוק כמו בשורת פיתוח הגוף של היוונים, מובילה את כולנו למחוזות שאסור לנו להיות שם.

ולסיום, כל מה שכתבתי להלן נכתב מנהמת ליבי ואין בכוונתי לפגוע באף אחד וליצור הכללות.

כ"ד באלול תשס"ט
הגב לכתבה

תגובות
121
1. הופה
פחות משבוע לראש השנה, מישהו החליט לקתרג.

פוי.
כ"ד באלול תשס"ט
2. מצאתם מה לשים בתמונה הראשית
יפה
כ"ד באלול תשס"ט
3. כמה שזה נכון!!!
אין לך מושג ולו בקצת כמה נכונים הדברים שכתבת,
אני שמעתי ולא מקצת אנשים שאינם נמנים על חסידות חב"ד
שכפר חב"ד נראה יותר כמו רובע בפריז ולא כמו מקום שגרים בו חרדים,
גם חברים שיש לי שגרים בכפר שאומרים שרק תחרות יש שם בין אחת לשניה
חבל שהגענו למצב הזה!
מעניין איך מגיב ילד או בחור שאמא/אחותו/גיסתו אומרים לו תעשה נחת רוח לרבי??????????
והם נראות כמו מתוך ז'ורנל!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מה הרבי אומר על כך !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



כ"ד באלול תשס"ט
4. ומה עם הגברים שהולכים עם ג'ינסים!!!!זה גם רק בחב"ד.
אוי מה היה לנו!!!!!!!!!!!!!!!!!
כ"ד באלול תשס"ט
5. תופעה נכונה ועצובה.
איפה חב"ד של פעם???? כזכור לי טוב אפילו לפני 16-17 שנה זה לא היה כך כמו היום פריצות ואופנת פריז בדיוק כמו נשות הליטאים המודרניים.
כ"ד באלול תשס"ט
6. איאיאי
למה להעלות את הדברים הרעים.

תאמין לי שלא יצאו מהכתבה הזות עם החלטות טובות.

אולי תכתוב מאמר דיעה על נושא הליחות שיש רק בחב"ד, לדוגמא???
כ"ד באלול תשס"ט
7. האמת, שאפילו הפאה של אישתי אין לי מושג מאיזה חברה
איך יכולת לזהות את המותג של הפיאה של אשתו של המשפיע?

בהנחה שאתה לא המשפיע בעצמו, זה מעורר שאלות נוקבות מאוד שאפשר לכתוב עליהן מאמר בערך פי שניים ממה שכתבת...

כ"ד באלול תשס"ט
8. מזעזע
כ"ד באלול תשס"ט
9. בערב ראש השנה? לא מצאתם לכם זמן אחר?
כ"ד באלול תשס"ט
10. צודק בהחלט
זה פשוט נורא ואיום מה שקורה בתחום הזה וטוב שיש מי שמעורר בנושא
כ"ד באלול תשס"ט
11. אוי
כ"ד באלול תשס"ט
12. אולי....
תפסיקו לשים תמונות של נשים באתר
כ"ד באלול תשס"ט
13. וואו חזק
כ"ד באלול תשס"ט
14. תפסיק לפזול!
תהרהר חסידות ברחוב. אולי זה יעזור למצבך.
כ"ד באלול תשס"ט
15. לעשות סדר בדברים
ו. אני מוכן להתערב, כי הדברים לא נכתבו ע"י אחד מאנ"ש. נקודה. 2.האם הריצה של המשפיעים והרבנים לאתרי האינטרנט, ויש כאלו שב"ה יש להם אתר משלה, הוא יותר "צנוע"?
כ"ד באלול תשס"ט
16. מה אתה בתור בן אדם מסתכל על נשים?
לפי הסיפור אתה גם נשוי וגם מסתכל על נשים וגם עןד נשים שתפסות?לאן הגענו.
תתביש לך שכך אתה מתחיל.לא קראתי את הכתבה.מספיק את הכותרת ולהבין שאתה סתם מנסה לעשות בלאגן .תתביש לך
כ"ד באלול תשס"ט
17. צודק לחלוטין
איבדנו כל כיוון.
שום בכי של הרב אשכנזי או כל פעולה אחרת לא יועילו. ההפקרות חוגגת ה"י.
משיח נאו!
כ"ד באלול תשס"ט
18. sheitel
how does this guy know which company sheitel she is wearing? it seems to me that he shouldnt be looking. He sounds to me like a chauvenist who wants to blame it all on the women. (by the way, i am a man...)
כ"ד באלול תשס"ט
19. לכל המעליזים,כנסו.
למה קשה לכם לקבל את האמת?
ומה הקשר שבוע לפני ראש השנה?סוף שנה זה הזמן הכי נכון לעשות חשבון נפש,ותחילת שנה זה הזמן הכי טוב לקבל החלטה טובה.

כל מילה בסלע!!!
כ"ד באלול תשס"ט
20. סע לקראון היטס תראה מה הולך שם...
כ"ד באלול תשס"ט
21. הכתבה לא הרבה יותר צנועה מהאשה הנ"ל והכותב?...
הכותב הנרגש ונפעם היה עף על טיל מהישיבה לו היה חולק עם המשפיע שלו בשיעור ג' את מחשבותיו אודות יפי הפיאות, ומותגי היוקרה של בנות השיכון.

ולענינינו.

ממש במקביל התפרסם מכתבו של הרב טוביה בלוי באותו נושא. שם אתה קולט שמדובר ביהודי חסיד ירא שמיים שכותב מתוך כאב ובצורה צנועה.

לעומת כותב המאמר הזה שטוען אשר 'בתוך עמו הוא יושב'. אם עובדת היותו יושב בתוך עמו מביאה אותו להתבוננות מעמיקה בתוויות המוצמדות לחצאיות הנשים, אולי מוטב שיקיים את הפסוק 'אשרי יושבי ביתך'.

ולגופו של עניין כמה דברים שלא הבנתי:

1. מה זה סמל של טומי? האם הכוונה לאותיות 'יש' של מפלגת שינוי, או אולי לסמל של מוזיאון יד ושם שטומי לפיד עמד בראשו בימיו האחרונים?
2. מי זו גוצ'י אשר הגברת הנכבדה לקחה את משקפי השמש שלה. ואולי בכלל גוצ'י נתנה לה רשות להשתשמש במשקפיים ומה פסול להרכיב את משקפיה של גוצ'י (אם היא מרשה)
3. שאלת איך היינו מתייחסים למשפיע אם היה מתלבש כך, אני מניח שאם בעלה המשפיע היה הולך עם פיאה מעוצבת ומשקפי שמש של גב' גוצ'י היו מאשפזים אותו במחלקה פסיכיאטרית וכנ"ל בנה משיעור ג'.

4. לא הבנתי כיצד בעבר הייתה השליחה מסתובבת בגאווה בלתי מוסתרת ומראה דוגמה של צניעות. זה נראה קצת תרתי דסתרי...

5. לידיעתך בדינרים ובחתונות, אולי כדאי שתשהה בעזרת הגברים ולא תצטרך לבחון את מפגש השליחה עם מקורבותיה ו'גבירותיה'.

במקרה של דינר מעורב, אולי פשוט תתרכז בידידיך או לפחות באוכל.

6. דווקא מדברי הסיום שלך שאבתי נחמה ותקווה. מסתבר כי אינך כותב מעומק מחשבותיך, אלא מנהמת ליבך. כידוע נהמה היא השמעת קול הקשורה לחיות טמאות. וכשהלב (מקום משכן הנה"ב - נוהם) ברור שהכתיבה באה מעמקי הנה"ב שלך.
כ"ד באלול תשס"ט
22. לעורך האתר
יש מושג ביהדות שנקרא 'מעשה שטן'. ידוע שהוא מתעורר בזמנים מאוד מאוד רגישים ובפרט בזמנים מסוגלים לישועה וגאולה.

אל תהיו אלו המשרתים את הס"מ ומביאים דברים בצורה כזו בזמן כזה כאילו שחב"ד זו עוד חבורה קיצונית.

אנו מבקשים בשמי ובשם שאר הגולשים להוריד את הכתבה הזו מיד!!!
כ"ד באלול תשס"ט
23. ל20
חחחחחחחח כתיבה מעולה
כ"ד באלול תשס"ט
24. ל-20..
אלי אתה ענק
כ"ד באלול תשס"ט
25. למגיב 20
איזה פה חלקלק זה מראה את הפנימיות שלך..............
דיבור מגעיל!!!!!!!
כ"ד באלול תשס"ט
26. בואינה נסחפת קצת
ציטוט: כשהילדים הללו רואים את אמם והאחיות שלהם משקעים כל כך הרבה במותגים הם עושים חשבון פשוט...

שמת לב שאתה שוטף עיניים לא רק על האמא, אלא גם על בנותיה... ???

לך אחי היקר, בערב הימים הנוראים, ובמקום להסתובב ברחובות ולחפש על מי לקטרג, תלבש שחורים ותתעטף שחורים, ולך להרגיע את עצמך, וכמה שיותר רחוק מאיתנו.

שנה טובה לכל הגולשים
כ"ד באלול תשס"ט
27. מאמר שטנה נגד חב"ד
זו היתה הכותרת באתרכם אם כתבה זו היתה מתפרסמת בעיתון המודיע או יתד נאמן.

מה שמחזק את הצורך לפעול מיידית להסרת האתרים המכונים "אתרי חב"ד מעל גלי ה'נט'.
כ"ד באלול תשס"ט
28. ל24
איזה פה נקי....

פנימיות במיטבה...

מגיב 20
כ"ד באלול תשס"ט
29. למגיב 24
במקום להשמיץ ולהשתשמש במילים גסות. בוא התמודד עם טיעוניי בצורה גלויה ואינטלגנטית.

עובדה היא שמי שמתעסק בצניעות בצורה אובססיבית. תוך ירידה לפרטים ותיאורים פלסטיים, יש מה לפשפש בטוהר מחשבותיו. גם הרבי דיבר ועורר על עניין הצניעות, אך מעולם הרבי לא נתן תיאורים פלסטיים מדוייקים על סוג הפריצות ומהותה.

ולא חסרות דוגמאות. אם אמצא מולי בר שיח אינטלגנטי מספיק, אמשיך את הדיון ואכביר בדוגמאות. יש לי הרבה מה לומר בנידון.

בכבוד רב

מגיב מס' 20
כ"ד באלול תשס"ט
30. מספר 20 צודק בהחלט
כמה לא מרגשים כל אחד שמקתרג על צניעות, שעיסוק הגברים בנושא הוא מליון פעמים גרוע ממה שנשים עושים

ולכותב המאמר יש להזכיר הסיפור מב' אנשים שהלכו ברחוב, ושמעו איך אשה צועקת לעזרה שהיא טובעת במים,
א' האנשים רץ והציל אותו, והמשיך בדרכו עם חברו,
לאחר עשרים דקות אמר לו חברו,
איך זה שהגבעת אשה,
אמר לו חברו החילוק ביני לבינך , שאני כבר הוריד את האשה לפני עשרים דקות,
ואתה עדיין נושא אותה
כ"ד באלול תשס"ט
31. :-'(
מה הולך פה?

אסור להתלבש??

תעיפו את העיניים שלכם
כ"ד באלול תשס"ט
32. כל מילה נכונה
לדאבונינו מצב הצניעות בחב''ד טעון תיקון דחוף עד כדי כך שלאחרונה מלעיזים על נשות אנ''ש שאינם נראות כלל וכלל כנשים חרדיות ,ר''ל.
כ"ד באלול תשס"ט
33. פשוט מאוד - "הבור ריק אין בו מים"
אבל נחשים ועקרבים יש בו.

אם אין בבור מים שהכוונה לתורה שנמשלה למים, יש בבור נחשים ועקרבים.

לעניות דעתי, לא יעזור כל ההטפות האלה נגד הצניעות, זה אולי יכול להועיל לשבוע שבועיים, אח"כ הריקנות צצה שוב והנחשים והעקרבים מופיעים חזרה, אלא צריך פשוט לארגן שיעורי תורה וחסידות ואז ממילא לא יהיו בבור הנחשים ועקרבים.ולזכור ש"מעט אור דוחה הרבה מן החושך".

דרך המוסר וההטפות שונות נגד ואיסורים שונים ומשונים, זה לא הדרך של החסידות ולא של חב"ד וזה לעולם לא יהיה הדרך שלנו. מה גם שהאובססיה בעניין גם בעייתית ואפילו משפיעה לרעה. במקום לזעוק על הנשים אולי תזעקו על הגברים שלא מכניסים לבית יותר יידישקייט, ואם הם כן מכניסים והבעיה קיימת, כנראה שהם לא עושים את זה בדרך ובעדינות הנכונה.

קצת מקומם שאישה תצטרך לחיות כל היות באיסורים כי כך מישהו התנדב והחליט עבורם, אבל שימלאו להם את החלל החסר בלימוד תורה, בעיקר חסידות, לזה לא מוצאים הרבה מתנדבים..
כ"ד באלול תשס"ט
34. tzniutt
nachom meood
כ"ד באלול תשס"ט
35. וואלה
לתומי אני קורא את הכתבה וחשבתי שאיזה גברת נכבדה כתבה את זה ואמרתי לעצמי וואו מה זה היא צודקת אבל אחרי שראיתי שגולש כותב מהירהורי לבו כאן נדלקת נורה אדומה ועדיף שתגלוש תמיד רק באינטרנט ועל תגלוש עם העיניים שלך על נשים עוד מעט גם הגברים יבינו על כל איפור מאיזה חברה זה ומי שפחות קצת יצטרך להביט חזק בפנים ובעיניים של האשה לסיכום תתבייש לך
כ"ד באלול תשס"ט
36. שטורעם הרגזתם אותי
בזמן האחרון דווקא קיבלתי רושם שהרמה של האתר והכתבות בו עלתה. אבל הפעם הכתבה היא מתחת לכל ביקורת ולא ציפיתי מכם לכזו כתבה.

-אין עניין להביא מאמר של קטרוג ח''ו.
-אין עניין להביא מאמר שרק מתלונן, מתבכיין ויוצר אוירה של דיכאון. אם כותבים מאמר על איזו שהיא תופעה לא טובה, צריך להתרכז לא בעניין השלילי, אלא בדרכים מעשיות לתקן את העניין.
-המאמר מוציא שם רע על חב''ד .מה יחשבו אנשים שאינם חסידי חב''ד כשיקראו אותו ?
-המאמר מרחיק אנשים מחב''ד. מה יחשבו אנשים שמתקרבים לחב''ד ומחפשים להתעלות ברוחניות, האם לא ירצו לברוח מחב''ד ח''ו ולחפש להם משהו אחר ?
-המאמר מציג את המציאות בצורה מעוותת ושלילית. אפשר להבין ממנו, כמו ממאמרים מעוותים אחרים שהתפסרמו באתרי חב''ד, שחב''ד נמצאית במצב של ירידה והתפרקות ח''ו. וזה פשוט לא נכון. אמנם לכל אחד מאיתנו יש ותמיד היה יצר הרע וכתוצאה מזה תמיד היו מקרים של ירידות ח''ו, אבל באופן כללי חב''ד רק מתחזקת.
-הטענה שאסור לאישה חסידית ללכת עם בגדים אופנתיים לא ממש נכונה. אין שום עניין שאישה תהיה מכוערת או תלבש בגדים מכוערים. גם אין בעיה אם הפאה נראית יותר אמיתית משיער. גם עפ''י התורה לאישה מותר להיראות טוב, בפרט לאישה נשואה. כל שכן ששליחה צריכה להיראות טוב שכולם יראו שאפשר להיראות טוב גם אם מקפידים על צניעות. ואדרבה, כל המותגים והבגדים האופנתיים לא נבראו אלא בשביל להשתמש בהם לקדושה.
כ"ד באלול תשס"ט
37. בוא לא נהיה צבועים
נניח שהוא אכן נכשל בראיה ובהרהור (ומי לא נכשל ה"י), האם זה מפחית מחומרת העניין או רק מוסיף עליו??
כ"ד באלול תשס"ט
38. כן אנו נענה ונתשתכל בפנים מבושה
אתה צודקים ואנו רוצים לחזור בתשובה

כן גם לנו החבדניקים מותר לרצות לחזור ב ת ש ו ב ה

זה לא בושה לחזור בתשובה
כ"ד באלול תשס"ט
39. כן אנו נענה ונתשתכל בפנים מבושה
אתה צודקים ואנו רוצים לחזור בתשובה

כן גם לנו החבדניקים מותר לרצות לחזור ב ת ש ו ב ה

זה לא בושה לחזור בתשובה
כ"ד באלול תשס"ט
40. אכן, גולש כותב לשטורעם "מהרהורי ליבו"
וכפי שפירש רבינו את מאמר רז"ל כל נגעים אדם רואה חוץ מנגעי עצמו ש"כל נגעים שאדם רואה בחוץ - הרי הם מנגעי עצמו"...
כ"ד באלול תשס"ט
41. שטויות ברמות
א. לא שמעת פעם על מותגים וכו' כי לא היה אינרנט ולא היתה מעודכן
ב. תמיד אבל תמיד בחב"ד ידעו להתלבש והרעיה תבדוק תמונות ישנות
ג. מענין שאתה כל כך מתמצא בפיאה של אשת המשפיע...
כ"ד באלול תשס"ט
42. לא מבין אתכם חברה
כולכם נתפסתם על הכותב ופרשתם כבר שהוא אחד ששוטף את עיניו בבנות ישראל, (אם כבר על קיטרוג עסקינן.)

אבל מה קשור התגובות שלכם לעצם הטענות?

ולטענה הכי חשובה לדעתי, למה שנבוא בתלונות לנערים שבוחרים להתלבש במותגים?
כ"ד באלול תשס"ט
43. נניח שהוא צודק
אבל יש עדיין הרבה נשים צנועות בחב''ד
כ"ד באלול תשס"ט
44. ל 1 זה בכלל לא בגדר לקטרג [עם 'ט' ולא עם 'ת' - כנראה שהכותב גם בור בכתיב]
דוקא 'פחות משבוע לראש השנה' חייבים לעשות חשבון נפש כדי לשפר את המעשים, ובפרט בעניני צניעות שזה יסוד היסודות של עם ישראל.
כ"ד באלול תשס"ט
45. ל 3 הרבי אמר להרב שמואל חפר: כל בת שתלך קצר ולא בצניעות ארחיק אותה מד' אמות שלי!
וכיום זה מתנוסת בשלט ענק בבית רבקה בכפר חב"ד... זה עוזר משהו?
כולן מצפצפות על זה...
כ"ד באלול תשס"ט
46. ל 45 לפי דברי הרבי אלה מעט נשים ובנות נשארו בד' אמות שלו...
כ"ד באלול תשס"ט
47. לצערינו הרבה נשים ובנות בכלל לא מבינות מה זה צניעות...
כ"ד באלול תשס"ט
48. הוגה דעות נכבד!
אתה פותח את הכתבה "אני רואה את אשתו...... למה אתה מסתכל? לך ברחוב ותסתכל על אשתך והילדים שלך!!! ומי אומר שמותגים חייבים להיות לא צנועים? יכול להיות שאתה מלין על הנעשה בביתך אך מכיון שאין לך שליטה על הנעשה בבית שלך אתה מלביש את הסיפור על אשת המשפיע?
תמיד יהיו כאלה שיסתכלו על נשים אחרות כדי למצוא פסול ולקטרג ערב ראש השנה!
אני בטוחה שאם תסתכל בעין ימין תמצא הרבה צניעות ומעשים טובים בנשותינו ועל זה תכתוב בערה"ש תסנגר על עם ישראל.מספיק צרות יש לנו בלי שעוד קטגור יקום עלינו!!!!
ובפירוש כתוב...".......אשה נאה מרחיבים דעתו של האדם" לא?
כ"ד באלול תשס"ט
49. גם אני אינני באה לקטרג....
אבל כאמא יחסית מהצעירות שהכניסה 2 בנות לבית רבקה בקראון הייטס ורואה איך האמאות מגיעות לבושות---זה אפילו גורם לי לסובב את ראשי במבט שני ולקצת אי נעימות אז מי יודע מה הבנות חושבות....באיזה שלב הבת שלי תבא אלי ותגיד לי האמא של פלונית לובשת יותר יפה או יותר קצר או יותר עקב או יותר צבעוני והפשטות היחסית שלי (ואני ממש לא רבנית בלבוש) כבר לא תספיק לבנות שלי .... והאמת לעלות את המדרגות בבית ספר יחד עם בעלי או שיש צורך שבעלי יקח אותם או יחזיר אותם ופתאם עולה כזו גברת...בלי שום קשר לבטחון עצמי שלי---זה קצת מביך אותי ...בסה"כ בעלי לא עוור ..אולי הוא לא יודע את שם הפאה וכדו' אבל הוא רואה את אורך(קוצר) החצאית והרגליים והקף המתניים ועוד כל מיני דברים שאין צורך לפרט אותם...אחת שזה עושה לה טוב (או אולי בדרישת בעלה ) צריכה פשוט לדעת לכל הפחות להתאים את עצמה למתי ואיפה זה בסדר ומתי ממש ממש לא...תנו לבנות שלנו לפחות לקבל שורש ובסיס של חינוך בצורה טובה ולהחליט בשלב יותר מאוחר בחיים מה מתאים להן.
כ"ד באלול תשס"ט
50. איי איי....
יפה אמרת!
כל מילה בסלע!
והגיע הזמן שמישהו ידבר על זה בפומבי....
כדי שנשות חב"ד יבינו שזה פשוט הורס את החסידות היפה הזאת.

בתור אחת, שחובבת מאוד את חב"ד, רק לא הופכת לחסידה ממש בגלל הפאה והלבוש.

הגיע הזמן שתתעוררו.... ואני בטוחה שהרבי ממש לא אוהב את זה.
יפה דיברת!!!!
כ"ד באלול תשס"ט
51. מילא היית אישה שכותבת
אבל גבר שמסתכל לתוך אשת המשפיע....
אתה גם יודע מה מידות הבגדים שלה?
כ"ד באלול תשס"ט
52. תפקחו את העיניים(לא על הנשים..)
דבר ראשון-לכל מי שמדבר על הקטרוגים...הכותב מקטרג?!אתם מקטרגים!!אחד על השני...
דבר שני- שטורעם, קצת צנזורה לא תזיק, זה כבר מרגיש כמו צהובון.
כ"ד באלול תשס"ט
53. לא הכובע קובע, לא המעיל מועיל, וגם לתיש יש זקן...
כל אחד יעשה את חשבון הנפש של עצמו...
כ"ד באלול תשס"ט
54. לכל אלו שיודעים מה קורה אצל השלוחים
אין ספק שהכותב הוא אחד מאותם אלה שיושבים להם על סיר הבשר ויש להם זמן להגיגים. תעשו טובה מספיק עם הקרקס הזה. צאו לעולם תראו מה השלוחים עוברים . כמה שלוחים צנועים וחסידים יראי שמיים וכו'. נמאס מכל הבעליבתים שיושבים לתקן את חב"ד מהבית. קומו צאו לעבודה ותתחילו לתמוך בבתי חב"ד!
שליחה בארץ הקודש
כ"ד באלול תשס"ט
55. ל 12
צודק בהחלט.
כ"ד באלול תשס"ט
56. רבותיי!!וגבירותיי!!זה המצב!!!!
אתם יכולים\ות להתעלם לומר לא לקטרג.. וכו' אבל זה המצב...והוא לא משהו ...אז בשביל לשנות אותו צריך לפחות להיות מודעים אליו!!!!
כ"ד באלול תשס"ט
57. לאדוני הכותב הנכבד!
אתה ממש כישרון מבוזבז, יש הרבה עיתונים שמחפשים כתבי רכילות ואופנה ועושה רושם שאתה יכול להצליח חזק בתפקיד הזה, אתה יודע, לסקר נשים ומותג מחלצותיהם, פיאותיהם, ואףך כמות האיפור שעל פניהם, עלה והצלח!
כ"ד באלול תשס"ט
58. אני לא חבדניק
אני חסיד גור. מעולם לא ראיתי ולא שמתי לב איזה פיאה אשתי הולכת, וקל וחומר שאני לא יודע אפילו אחת מנשות מאות חבריי מהשטיבל איך הן נראות, ואנכי איני מבדיל בלכתי ברחוב בין אלו מתל אביב והרצליה לאלו מירושלים וכפר חב"ד ומאה שערים.

תמיד חשבתי שהשליחים החבדיים שומרים על עיניהם, ואמרו לי את הווארט, 'איידי דטריד למפלט לא בלע', אבל מעיון בכתבה הזו, אני ממש מבכה את שקיעתה (לזמן בעז"ה) של חסידות מפוארת זו, שרבותינו כל כך חסו על כבודה, והפכו לבעלי עניין במחלקת עבור הרבי שלכם.

אני צועק כמשפטכם הידוע: 'עד מתי'!!!

ובתקווה שיבוא מישהו או גוף מסויים (בי"ד רבני חב"ד, אגודת חב"ד לא יודע את השמות בדיוק) וייקח את העניינים לידיו להוות כח מחליט וחזק לשליטה מוחלטת על החסידים והחסידות לבל יהא מצב של איש הישר בעיניו יעשה כמו שקורה היום.

לדעתי הקטנה זה לא חייב להיות סותר להנהגת הרבי שלכם, אדרבה, זה אמור להשלים את המשך מנהיגותו, שיהיה איזה גוף עליון שיחליט מה דעתו הקדושה, בכל עניין.

אגב עוד משהו. לאורך כל הכתבות במקרים של יחסי חב"ד וחוץ-חב"ד, אני קורא את הטענה: 'לו היו כותבים כך על גור, מזמן היו שורפים את מערכת העיתון' וכן: ' לו היו אומרים לגור לבטל אירוע פלוני , הגורים היו שולחים את האדמורים האלו לבית חולים' ועוד כל מיני טענות וכו'. אז דעי לך אחות גור היקרה המכונה בשם חב"ד, בזמן שהרבי היה עמכם הייתם גם אולי קרובים לזה, אבל אם היום היה לכם את הגוף המאחד לפחות חצי מהחסידות שלכם והיה קובע לכם בקול אחד כל דבר מה לעשות, גם אצליכם ה'קוראש' הזה היה.
כ"ד באלול תשס"ט
59. בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה
הלקרוא משיח, או דעת להסיח?

הלהצביע גימל, או וולפא ומרזל?

הדינרים בתערובת, או 'והעוף למינהו'?


בימים ההם אין מלך בישראל, איש הישר בעיניו יעשה
כ"ד באלול תשס"ט
60.
הכותב מעלה את בעית הצניעות של חלק מהנשים - ובצדק.
אך אופן הכתיבה שלו, והעובדה שהמערכת מצאה לנכון לפרסם את הדברים בצורתם זו - מעידה על כך שבעיית הצניעות היא הרבה יותר רחבה והיא הבעיה של כולנו!!!
כ"ד באלול תשס"ט
61. לכל אלו שמגיבים--אילו לפחות זו היתה אישה שכותבת....
האמת---מזמן חיכיתי שאיזה חסיד נשוי ימצא איזו דרך צנועה ונכונה לעשות את זה....כי תאכלעס אלו הגברים שכנראה מסכימים (או חו"ש מביעים רצון) לזה...בין אם זה האבא או הבעל או אפילו האח או רבני ומשפיעי כל קהילה....אם כל גבר באשר הוא ובמקומו בבית היה פותח את פיו בצורה נאה לאשתו או אחותו וכו' אולי הנשים היו רואות את זה אחרת...הגיע אחד ומצא נכון לעשות זאת בפורום פומבי בצורה עדינה ופשוטה יחסית..(לדעת אישה) ואני חושבת שכל הכבוד לו.
כ"ד באלול תשס"ט
62. 54 צודקת בהחלט
השלוחים עובדים עבודה קשה ומי שלא עושה זאת ולא שליח לא מבין זאת ואל תדבר סתם כאילו כולם כאלה יש הרבה טובים זה לא זמן ללכלך וחוץ מזה לא ראיתי שום אשת משפיע חב"ד שנראית לא צנוע אולי היא נראית יפה אז מה אתה רוצה להגיד שאשה צריכה להראות כמו פח אשפה? הרבניות שלנו לא היו נראות יפה? והאמאות והסבתות שלנו לא היו מתלבשות יפה? אתה פשוט לא זוכר או לא רוצה לזכור באתה אך ורק להוציא דיבה. ולידיעתך הרבי אמר שאישה צריכה להיות יפה ושתהיה לה פאה יפה וכתוב: דירה נאה, אשה נאה מרחיבין דעתו של אדם..
שליחה שמרגישה כמה אתה לא יודע כלום על שליחות
כ"ד באלול תשס"ט
63. רבותי נא לקרוא לפני שמגיבים
הכותב במפורש לא בא לעורר על צניעות הלבוש .הוא גם כתב את זה הוא בא לדרוש צניעות בפתיחת הארנק וד"ל .ובקשר לשאלה מאיפה הוא יודע כיצד לבושה אשת המשפיע ? לא דק חסורי מחסרא והכי הוי מעשה בכל אופן אצלי אשתי דורשת פאה חדישה וכו',וכששאלתי מה פתאום ולמה צריך פירמה הכי יקרה ??? ''''התשובה היתה אשתו של המשפיע גם הולכת כך''''''''''''''''''
ועל דא קא בכינא ועל דא יאי לן למבכי
מותר לנו לדרוש ולעורר על הסתפקות במועט??????
כ"ד באלול תשס"ט
64. אולי תפסיקו להתקיף את הכותב ותסתכלו לאמת בעיניים!
כ"ד באלול תשס"ט
65. למגיב 58 חסיד גור
אולי מהכתבה הזאת אתה מקבל רושם שחסידות חב''ד אינה במצב טוב ח''ו. אז כדאי שתדע שזה לא חסידות חב''ד, זו רק הכתבה, שעושה רושם מוטעה. מובן שבכל מקום יכולות להיות בעיות של צניעות - הן בחב''ד הן בגור והן בכל חוג באשר הוא - אבל זה אינו המצב של חסידות חב''ד באופן כללי. מי שמכיר את חב''ד מבפנים ולא מתעסק בלנבור באשפה ולחפש בכל מקום את השלילי, יודע כמה נשים צדקניות יש בחב''ד וכמה אברכים יראי שמים יש לנו, חלקם שלוחים וחלקם סתם אברכים חסידיים שבוודאי שלא מסתכלים איזו פיאה לובשת אשתו של השכן. אבל מי שמה שמעניין אותו זה לחפש את השלילי תמיד ימצא מה לא בסדר, ובמקום לעסוק באיך לפתור את הבעיות ולחזק עוד יותר את חב''ד, הוא יעסוק בכתיבת מאמרים פסימיים.
ולמערכת שטורעם, כמו שכבר הגבתי פה, לא יתכן לפרסם כתבה שגורמת חילול שם חב''ד. כמו מגיב 58, עוד הרבה אנשים עלולים לקרוא את הכתבה ולקבל רושם לא טוב על חב''ד. ואני שואל אתכם - מה העניין בזה ?
כ"ד באלול תשס"ט
66. ל 58 "שממש מבכה שקיעתה של חסידות מפוארת זו"
א.יש חסידות ויש (המתיימרים להיות ) חסידים.
ב. אסור (אבל אסור) לשחק באש!!!!!
ג.רבותיכם זכו!!!להיות בעלי ענין במחלוקת בשביל הרבי שלנו ובשביל חסידות הוד כ"ק אדה"ז!
כ"ד באלול תשס"ט
67. ל - 48
את כותבת: "ובפירוש כתוב...".......אשה נאה מרחיבים דעתו של האדם" לא?"
אבל אשה נאה אינה זאת שהולכת לפי האופנה בלבוש פרוצה, אלא נאה במעשיה,ובצניעותה,
ו'דעתו של אדם' הכוונה בתורה ומצוות, כי בלי זה עדיף לא להרחיב...
כ"ה באלול תשס"ט
68. רייטינג רייטינג ועוד פעם רייטינג
זה כל מטרתכם ובשביל מטרה זו אתם רומסים כל חלקה טובה בליובאוויטש וגורמים לחילול שם חב"ד וחילול ה' כפשוטו. תתביישו לכם.
כ"ה באלול תשס"ט
69. למגיב מס 58
לא שכנעת אותי שאתה חסיד גור
משום מה אני בטוח שאתה מעדת חב"ד
האם אתה לא יכול להתמודד עם זה מבפנים?
אין צורך לגייס את גור בשביל זה
ולגופו של דבר התפוחים יותר רקובים מאשר חושבים
נורא ואיום
ואם הרבנים לא ייכנסו בעובי הקורה ברצינות אז בעוד כמה שנים (אם משיח ח"ו לא יבוא) .....
כ"ה באלול תשס"ט
70. 58
לו היית חסיד גור - היית מקיים מאמר רבותיך ונמנע מגלישה באינטרנט. ואם מאמר רבותיך אינך מקיים - מי שמך לאיש שר ושופט? קשוט עצמך תחילה!!!
כ"ה באלול תשס"ט
71. מישהו חמד לצון
שבוע לפני ראש השנה והחליט לכתוב את כל התסביכים שלו באינטרנט. אז לידיעתך בחורי הבעיה היא לא האשה של המשפיע שהולכת עם הפיאה היפה אלא הגולש האנונימי שכותב מהירהורי ליבו ומודה בפה מלא שבתור אברך נשוי יש לו מחשבות על נשים נשואות אחרות. ידידי, תפוס את עצמך לפני שיהיה מאוחר, נסה לתקן בתוך קורות ביתך ולהבין כיצד הגעת למצב שאתה מסתכל על נשים אחרות במקום לנסות לתקן את העולם, ולו משום שלא תצליח...
כ"ה באלול תשס"ט
72. מה קרה? תודו על האמת!!! גם אם ...
נכון שזה לא נעים לקרוא את הכתבה, אך בתור חבדניקית ממוצעת בעניין הנ"ל ( יש לי מה לשפר) אני מודה שהדברים נכונים וכולנו חייבים להפסיק ב"התיפיפות" הזו- תורת המוסר או דרך החסידות. יש אנשים שמחפשים איך להרגיע את מצפונם... כל מילה נכונה! קצת "הצנע לכת עם ה'..."שכל אחד ואחת יעשו חשבון נפש עם עצמם. אבל כמובן שיש לראות גם את הטוב - אלה שנוהגים בפשטות מיוחדת ומקרינים חסידיות אמיתית!
כ"ה באלול תשס"ט
73. שיער
גם שיער שלא נחפף חודשיים, לא סורק וכינים מטיילות עליו בהמוניהן - כל עוד מחובר הוא לראש האשה, עליו להיות מכוסה (לא בגלל שזה מגעיל...) כי זה לא צנוע.
ולאידך, שיער של פיאה, גם אם הוא נראה יותר טבעי מהאורגינל, ומעוצב בתסרוקת יפה ומודרנית, אינו נחשב שיער באישה ערווה ואין בזה שום בעיה ואדרבה. (כל עוד התסרוקת אינה מתריסה ונועזת).

וזאת, מבלי להתייחס לתוכן ואופן כתיבת שאר הדברים הנוספים בכתבה ההזויה הזו.
כ"ה באלול תשס"ט
74. to the anonimus writer
It takes a great deal of "chutzpa" to come up with a headline like you did! how dear you talk in general saying that "in chabad tzniut is out of sttyle"
readind your article how you your self writing that you exmind anothers man wife only ilustrates how low you really are.
stop talking about others correct every thing that is to correct in you first. im sure that then you will not find wrong with outhers.
כ"ה באלול תשס"ט
75. to #21
KOL HAKVOD TO YOU. I think you are very right.
כ"ה באלול תשס"ט
76. נכון מאוד
גם אני זועק על התופעה הזאת בחב"ד בשנים האחרונות אולם כולם נדים לי שאני 'פאנט' קיצוני וכו'
כ"ה באלול תשס"ט
77. ל 26
ענק...
כ"ה באלול תשס"ט
78. ל 21
זו התגובה הנבחרת!!! הצלחת בהומור להביא תרעיון!! גדול!! ממליצה לך לכתוב עוד...
כ"ה באלול תשס"ט
79. ל 73
אתה כותב: "כל עוד התסרוקת אינה מתריסה ונועזת" אבל זה עצמו עצם הוויכוח אם זה נועזת או לא, הלבוש בג'וגל של אפריקה התושבים שם לא חושבים כלל שהיא 'נועזת'... ראה היום יום כ' אלול, שמי ששפל וגס אינו מרגיש את שפלות וגסות עצמו...
כ"ה באלול תשס"ט
80. ל 71 כל הפוסל במומו פוסל
השני הראי שלך... מפריע לך שמישהו אומר לך את האמת, רצית להמשיך לעשות את המעשים שאתה מייחס לשני בלי שום הפרעות... היצה"ר שלך דורש שקט תעשייתי מוחלט...
כ"ה באלול תשס"ט
81. כרגיל
עדיין לא קראתי את הכתבה כיוון שאין צורך לקרוא...מספיק כבר עם כתבות שאין להם שום תועלת הן נועדו לקתרג על החסידדים של הרבי!! זו ממש לא השיטה אצלנו..תפסיקו לתת לכל משועמם לכתוב איזה מאמר שמתחיל ב "כואב" או "עצוב" ...ראש השנה תמצאו דרך ללמד זכות ויש הרבה על מה!!!..
כתיבה וחתימה טובה לכולם
כ"ה באלול תשס"ט
82. לקטרג
לכל האנלפ"בתים המגיבים לקטרג עם ט" ולא ת"
כ"ה באלול תשס"ט
83. ל 81
צודקת במאה אחוז!!!!!
שמישהו יתייחס לזה ברצינות פעם אחת
כ"ה באלול תשס"ט
84. לחסיד גור התמים...
...שמצא לנכון לגלוש באינטרנט נגד רבו...
כחסידת חב"ד עם הרבה קרובי משפחה בחסידות גור אני מודיע לך....אולי אתה ומשפחתך וחברייך התמימים והצדיקים לא מסתכלים לאף כיוון שבו מהלכת אישה...אבל גם בגור תאמין או לא יש מספיק שמוצאות לנכון להתלבש בצורה מאד שונה משאר החסידות של גור (בין בארץ ובין בחו"ל---ראיתי גם וגם)....והעובדה היא שכשנשים או גברים...חסידי גור או לא... מסתכלים על אותה אחת הם שואלים פעמיים איך מרשים לגברת זו להתלבש ככה בגור??? ודי לכך שזה קורה....לא באה לקטרג אבל העובדה שזה קיים אצל עוד חסידויות ...
כ"ה באלול תשס"ט
85. גברותיי היקרות...תפסיקו לשחק אותה תמימות...ולהצדיק
כל אחת תעלה כאן ותגיד אין בעיה בפאה זו או בבגד זה או בסטייל זה או בנעל כזה....ברור שכל פרט בפני עצמו יכול להיות בסדר

והרי:

הבעיה היא בטוטאל לוק וד"ל
כ"ה באלול תשס"ט
86. לכל הכותבים נגד הכותב!
הגיע חסיד ועשה מה שחסידים לפניו חשבהו ולא העיזו לעשות בעצמם והגיע הזמן. אולי הוא עשה את זה בצורה טיפה קיצונית (ואני באמת חושבת שטיפה כי מי שפותח את עיניו מבין שזו יכלה להיות כתבה הרבה יותר נועזת וחריפה) אבל אולי זו דרכו להעיר את כולם ולפי התגובות פה הוא קצת הצליח. ולכל הכותבים לו "איך זה שאתה מסתכל?" הבן אדם כותב מה שיש לו בלב. הרי יש לו מן הסתם אישה ובנות והוא חי בקהילת חבד זו או אחרת והוא מנסה לבנות בית חסידי. מספיק שהנושא עולה בבית או שהוא מבחין בביתו לובשת משהו לא לטעם הצניעות ומבין שזה הגיע מבחוץ...ונראה לי שאותו כותב לא התכוון רק על הלבוש אלא גם על האוירה הכללית של מותגים בכל מחיר ולהתלבש בקצב הסטייל האחרון.

כשחסידים וחסידות הולכים לשליחות או למבצעים בכל רחבי תבל הם ודאי נחשפים לכל מיני אי צניעות וחבל לחזור הביתה ולראות הדרדרות מסויימת גם אצלינו כשאנו אלו שצריכים לתת דוגמא מסויימת .
כ"ה באלול תשס"ט
87. את הכתבה הזאת צריך להוריד
הכותב אכן כתב אותה מנהמת ליבו, אבל זאת לא אמת !
המצב בחב''ד אינו כמו שהוא כותב כלל וכלל !

ולכן כדי שלא להוציא שם רע על חב''ד צריך להוריד את הכתבה.
כ"ה באלול תשס"ט
88. זכיתי להיות תגובה נבחרת
אני מודה למערכת שבחרה בתגובתי על אף אי אלו טעויות לשוניות וטעויות מקלדת למשל בפיסקה האחרונה כתוב "היות" וכוונתי ל"היום".
יונגערמן
כ"ה באלול תשס"ט
89. 80
אתה הזוי לגמרי?
כ"ה באלול תשס"ט
90. ההבדל בין חב"ד של היום לגור
בגור, כיום, ישנה שליטה כמעט מלאה על הקהילה. האדמו"ר אומר משהו, ו99 אחוז מהחסידים מקיימים. בנוסף לכך בגור כמו בגור מי שלא מקיים את ציויו מופעל נגדו על ידי החסידים טרור נוסח גור. הוא מועף בבושות מהחברה, מהשטיבל, מהבית מדרש (ראשון ראשון אחרון אחרון), לכן המצב הוא כך.
בחב"ד, אם היה מנגנון משומן כמו בגור, לא היו צריכים כל כך הרבה מאמרים בשטורעם נגד חוסר הצניעות, ואי אפשר להכחיש את זה.
בשורה התחתונה, ערימות הנושרים בגור אינה מתקרבת לשל חב"ד, כשהסיבה לזה היא לאו דווקא חוסר הצניעות, אלא האינטרנט. אבל כבר איחרנו את הרכבת. אם
כ"ה באלול תשס"ט
91. לחסיד חב"ד שמצא לנכון לגלוש באינטרנט נגד רבו:
אני החסיד גור שכתבתי מקודם, אני גולש באינטרנט חסום מלעילא ומלעילא על ידי תוכנת נתיב, ואני משתמש באתרכם לצורך עבודה ופרנסה. כן.
אבל אתה, הלא רבך הורה לשמוע בקול ועד רבני חב"ד, והם הורו לפני תופה נגד האיטרנט, מה איתך?
כ"ה באלול תשס"ט
92. YYY
כמה תגובות שטוטניק אחד יכול להביא למערכת
כ"ה באלול תשס"ט
93. ל 89 אכן לא אמת כי המצב בפועל הרבה יותר גרוע...
כ"ה באלול תשס"ט
94. אבוי ל"יחיד" שמונשר מגור...
דרכו חזרה כמעט בלי סיכוי

אבל זו לא אמורה להיות מלחמה בין גור לחבד---כולנו עם אחד וצריכים באחדות לתקן בכדי לקרב את הגאולה
כ"ה באלול תשס"ט
95. צריך ללמד זכות על אישת המשפיע
זה ממש לא משנה עם איזה פאה היא הולכת כל עוד שהיא מקיימת את רצון הרבה בעניין הצניעות וחובשת פאה מה שלאחרונה קצת קשה להרבה נשים בחב"ד ובעיקר צעירות (וזה לא מתוך התבוננות יתירה אלא בכל מקום ראים א"ז בסופר במכולת במעון וכו') שפשוט לא חובשות פאה אלא מסתפקות באיזה חתיכת בד (אני לא בטוח שאפשר בכלל לקרוא לזה מטפחת) שבקושי מכסה את שיער ראשן שזה היפך הצניעות ממש ונגד הרבי שכל כך נילחם בנושא של הפיאה נוכרית ופה התפשטה תופעה חמורה שזורקים את כל מה שהרבי ייסד ותבע מכל אשה שקוראת לעצמה חסידת חב"ד ויוצרים מין חב"ד לייט משהו מודרני יותר וזה פשוט נורא ואיום ואני מתפלא על בעלים שנותנים לנשותיהן להסתובב בצורה כזאת בזמן שהם יודעים שזה דבר כל כך חמור שזה נוגע להם ולבני ביתם
כ"ה באלול תשס"ט
96. הזוי
כ"ה באלול תשס"ט
97. 95
אינני יודעת מאיפה אתה שזו המציאות שנגלתה לעינך. אולי במקום מגוריך הנשים מסתובבות עם מטפחות, אבל ככל הידוע לי - הנשים החסידיות באמת, ולא אלה שקוראות לעצמן חסידיות, לא תצאנה מפתח ביתן עם מטפחת. אם לנקוט בלשון כותב המאמר - בחב''ד הפאה עדיין באופנה.
כ"ה באלול תשס"ט
98. מגיב 21
צורת כתיבתך מראה עד כמה דבריך הכתובים הפוכים ממחשבתך....
שאלותיך התמימות לכאורה מעידות ע"כ שהן אינן שאלות חסרות מענה לגבייך, הנך יודע את התשובות יפה,יפה... חבל לך לעשות שקר בנפשך...

לעניין הכותב והכתוב.. הנך צודק במאת האחוזים מצב הצניעות אכן בעדתנו מחפיר... אבל מה לעשות? (וכאן צר לי לומר את הדברים אבל..) המורות והשלוחות (ואין צורך לתאר כיצד הן נראות) משמשות דוגמא לבנות?
כמו שאומרים "הדג מסריח מהראש" (ולכל מי שכבר תפס את המקלדת בחמת זעם כוונתי היא לצוות החינוכי בכל מישור שהוא)
כ"ה באלול תשס"ט
99. אתה מסגיר את עצמך
הכתבה הזאת בדיוק חושפת את המהות שלך!!!!!!!!!!!!!!!!!
איך אתה יודע לזהות את בגדי המעצבים?
כ"ה באלול תשס"ט
100. למגיב 65 אתה צודק 100 אחוז! אי אפשר לטעוןן אחרת!!
אבל כולנו עם ישראל. כולנו יהודים, ובכל חסידות יש את אלה שלובשות כך, וות אלה שכותבים כך..גור, חב"ד, ת'כלס היום הכל אותו דבר (מהבחינה הזאת)
כ"ה באלול תשס"ט
101. לכולם
צריך שינוי לא רק בחב"ד אלא בכל החסדיות בכל מקום יש זבל מלוכלך..
כ"ה באלול תשס"ט
102. מה בין לב אבן ללב בשר?
מקריאת התגובות ה"חסידיות" התוקפניות מתוך מיגננה - הבנתי תובנה חדשה במושג "לב האבן":

לב בשר כאשר הוא מקבל "חיצים" של מוסר ותוכחה, הם מפלחים את לבו וחודרים לפנימיותו, אך לב האבן - אם תזרוק בו חץ של מוסר, מיד יעוף החץ בחזרה אל המוכיח: ואתה מי אתה? אתה יותר טוב"...

ןלוואי ונזכה לייעוד: "והסירותי את לב האבן מקרבכם ונתתי לכם לב בשר"
כ"ה באלול תשס"ט
103. הבנות של השלוחים הם הבנות הכי צנועות ומהוות דוגמא לבת חבדית
אין על הבנות של חב"ד יש המון בנות צנועות וחסידיות הרבה יותר ממקומות אחרים אבל לכל אחד יש מה לעעבוד ולתקן וזה בדיוק הזמן בהצלחה לכולם
כ"ו באלול תשס"ט
104. למספר 90
האם אתה מבכה שבחב"ד אין טרור ובעלי זרוע כמו בגור?!!
אתה יכול לעבור אליהם וכשיחליטו להעיף אותך בנחת זרועם שיבושם לך...
אגב אשה אמורה ליהיות צנועה אבל גם יפה ואופנתית
ולא להראות יעכנע
כ"ו באלול תשס"ט
105. למגיבים הנכבדים
חושבני שבנידון דידן צריך להיות לחסידי חב"ד קנה מידה פשוט ביותר: הרבנית. הלא כל אשר לבשה או ענדה הרבנית בוודאי עבר אצלה תחת אבן הבוחן של: האם זה יעשה נחת רוח לרבי ,אם כן תשאל נא כל חסידת חב"ד את עצמה לפני שהיא רוכשת בגד או תכשיט כלשהו האם גם הרבנית היתה לובשת את זה ? כעת לאחר מבחן קטן זה צאו נא לרחובות ואמרו לעצמכם בכנות האם הבגדים של נשותיכם מתאימות לקריטריון זה ולפי זה יוכרע הוויכוח לכאן או לכאן.

ולכל אלה אשר תוקפים את מערכת שטורעם על אודות פרסום מאמר זה בטענה שזהו חילול שם חב"ד הרי ממה נפשך :אם אכן המצב כך הרי לא שמעתי אף פעם על בעיה שנפתרה בכך שטאטאו אותה אל מתחת לשטיח,
ואם אכן אין המצב כך מה לכם לדאוג מפרסום מאמר זה הלא כל אדם המכיר
את חסידי חב"ד שבשכונתו יווכח שאין הדברים נכונים ?!

האם נכונה התחושה שאני חש שברצונכם להסתיר בעיות כאובות במחנכם על
מנת שלא להפריע לצרף אנשים נוספים לשם ? אם אכן כך הוא אזי אינני מקנא בכם בתגובה שתקבלו מאותם אנשים שיגלו כי הונו אותם וכדי בזיון וקצף!
כ"ו באלול תשס"ט
106. שלוחה אי שם על הגלובוס
קראתי את המאמר ואין בכוונתי לבקר אותו, או את הכותב אבל הנקודה ברורה והמציאות כואבת, נשים זה הזמן לערוך חשבון נפש, אותי למדו שמה שמושך תשומת לב אינו צנוע וכל כבודה בת מלך פנימה ולצערי,היום אם את צנועה את לא "אין",אני מוצאת את עצמי הרבה פעמים מול המראה אבל משו בהרגשה אינו שלם, אז אני יודעת שזה לא מתאים לשליחה או כל בת חבד לצאת את ביתה, אני כואבת מאד את מה שאני רואה יום יום בעיניים, ונכון מי שאמר שרק בדרך החיוב יבוא שינוי וזה הזמן להרבות בשיעורי תורה ולהפוך את השיעורי תורה ל"אין"
כ"ו באלול תשס"ט
107. ל 104 אבל הבעיה היא שהיום צנועה זה יאכנע...
כ"ו באלול תשס"ט
108. מגיב 91
כל תירוציך לא ישנו את העובדה הפשוטה ש(בין אם זה לצורך פרנסה או כל צורך אחר) אתה גולש באינטרנט פשוטו כמשמעו. כעת, בידך הבחירה אם לגלוש באתרי חדשות או בכל אתר חרדי שהוא, ובבחירתך החופשית החלטת לגלוש באתר חב"די. ובכן, מה רצונך? לא מוצא חן בעיניך מה שקורה במחננו? הדר רגליך! ולכל המפונטזים שחושבים שבחב"ד מסתירים את הבעיות כדי שהבעלי תשובה לא ידעו מה קורה, ההיפך הוא הנכון: בחב"ד מודעים למה שקורה ולא מסתירים את המציאות, ומי שזה לא מוצא חן בעיניו לא חייב להיות חב"דניק! אבל מי שמחליט כן - שלא יבוא בתלונות כל היום...
כ"ו באלול תשס"ט
109. ל 108 לי יש אינטרנט רימון אתרוג
כ"ו באלול תשס"ט
110. זיבורית שבנו...
לכל המגיבים היקרים ולכותב הנכבד:
א. כאישה חסידית שגם אוהבת להתלבש אופנתי רציתי לברר איך זיהית את אשת המשפיעה ברחוב ועוד במבט חטוף (ודאי חטוף בלבד) הצלחת לזהות את מחיר הפאה ואת פס הייצור של כל בגדיה מעניין באיזו ראיה נחנת, כי אני לא מצליחה בכך גם עם נשים אשר עובדות איתי במשך מספר שעות כל יום... סלח לי אבל זו נראת מציצנות מהסוג היותר גרוע.
ב.אמנם הלכות הצניעות באופן כללי נכתבו ע"י רבנים מוסמכים לכך אבל אין זה מן הצניעות שגבר יעיר לאישה ספציפית על לבושה.
ג."לחסיד גור" נדמה לי שהרבנים בגור אסרו להחזיק מחשב או לגלוש באינטרנט. אז איך הגעת למחוזותינו על מנת לעורר אותנו חסיד חב"ד בדבר השמיעה בקול הרבנים?
ד. בכל אופן דרכינו היא שונה מדרך חסידי פולין ולכן היא הרבה יותר קשה ופנימית ועל כל אישה חסידית לבדוק את בגדיה ולחשוב באמת אם היתה רוצה שבתה בת העשרה תלך כך. או איך היתה מרגישה בבגדיה לו כעת היתה עוברת בדולרים.
ולסיום, אשרינו שחסידים אנו וממשיכים בדרך הרבי ואשרי הנשים והאמהות אשר מצליחות לגדל דור של חסידים ויראים גם במצב הנוראי והחשוך בו אנו נמצאים ובל נשכח מה שכבר נאמר זיבורת שבנו טובה מעידית שלהם... ובאמת הלוואי ונזכה כבר להתגלות הרבי ואז לכולנו יהיה הרבה יותר קל עם הנפש הבהמית.
בברכת כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה!
כ"ז באלול תשס"ט
111. גברים לא צריכים לעסוק בענייני נשים!
ראשית תגובה עניינית לדברים - גם בחב"ד יש ויש לכאן ולכאן, ואין להכליל.

אבל לעצם הכתיבה - גבר, היכן עיניך? הגברים שאני מכירה - בעלי, אחי, דודי, בני דודי, ועוד ועוד, כולם בני תורה שמעיינם בתורה - לא רואים נשים! ואין הכוונה שהם הולכים ברחוב בעיניים עצומות. הם סיגלו לעצמם צורת הסתכלות שלא רואה נשים. יצא לי לא פעם לשאול כמה מהם, כל אחד לחוד, איך אישה מסויימת נראתה לאחר שראו אותה, והם לא ידעו לענות! לגברים ששומרים את עיניהם וליבם אין מושג מכל הדברים שאתה מתאר כאן. אם ראית את כל הדברים הללו - הבעיה היא קודם כל בך.

וגברים - הגיע הזמן שתפסיקו להעיר לנשים על צניעות. אצלכם קיימות בעיות לא פחות קשות, אבל הרבה יותר קל לכם להיתלות בנו, הנשים.
כ"ז באלול תשס"ט
112. כל מה שנאמר פה, לא ישנה את המצב!!
אנחנו דור עם עיניים גדולות שאוהב תמיד לנסות להיות שונה ולמשוך תשומת לב.. יש דברים שבטוח לא היינו לובשים בחיייים אבל רק בגלל שזה באופנה אז כמובן נלבש..אנחנו צריכים להתבייש ולא לצאת נגד האנשים שכואב להם המצב!!
כ"ז באלול תשס"ט
113. ל111 שטויות במיץ עגבניות
אני חושבת שהכותבת בעצמה לא מאמינה בדברי עצמה... דמגוגיה...נטולת המציאות
כ"ז באלול תשס"ט
114. לכל המגיבים המתלהמים, האדישים והקנטרנים.....
בכמה וכמה תגובות ישנה טענה אל הכותב שאינו שומר על עיניו, כפי הנראה לי ועפ"י מה שלמדתי, הטענה בטלה לחלוטין. אסביר זאת:
מכיון שהכותב מנסה לתאר את המצב ללא התייפייפות ובמלא חומרתו, הדברים נוטים מעט להגזמה ולהכללה. הכותב מתאר מצב ידוע וקשה ומתוקף תפקידו, צורת הטקסט 'מחייבת' את הכותב לכתוב על המצב כעד ראיה ראשון לו.
אין הדבר נכון לגביו, 'סתם' עניין ספרותי.
אני מקווה שהבנתם אותי...

"הוי דן כל אדם לכף זכות"
כ"ז באלול תשס"ט
115. ל110 אבל לא הזבל שלנו עדיף מהזיבורית שלהם...
אני חושבת שאת מדקלמת סיסמה שאת ועוד הרבה לא מבינים:
חז"ל אומרים שבכל דבר יש 3 סוגים:
זיבורית פירושו סוג חלש.
בינונית פירושו סוג בינוני.
ועידית פירושו סוג מעולה.
בכל דבר יש 3 הסוגים:
אבל אי אפשר לומר שהצואה שלנו עדיף מהמצוות של אחרים כיון שזה בכלל לא באותו סוג.
חסיד פשוט שלנו שמקיים כל התורה ממש יש אצלו עדיפות מסויימת על חסיד מעולה של חסידות אחרת, אבל בעל עבירה שלנו לעולם לא יתמודד עם אף אחד,
האופנתיות וחוסר הצניעות שלנו לעולם לא תהיה עדיף מהצניעות של אחרים
כמו שהצואה שלנו אינה עדיף מהזהב של אחרים...
כ"ז באלול תשס"ט
116. ל 111
את כותבת: "וגברים - הגיע הזמן שתפסיקו להעיר לנשים על צניעות. אצלכם קיימות בעיות לא פחות קשות, אבל הרבה יותר קל לכם להיתלות בנו, הנשים".
אבל מה לעשות שהגמרא תולה הכל באשה ולא בגבר..
במסכת יומא נאמר שלמה זכתה קמחית ל7 בנים קדושים כהנים גדולים?
מפני צניעותה זכתה לכל זה.
מה לעשות חז"ל תולים הצלחת הילדים בצניעות האשה דוקא ולא בצניעות הגבר...
כ"ז באלול תשס"ט
117. ל 110 אני לא מבינה אותך, את סתם מעלילה עלילת שווא!
הכותב בכלל לא ראה את אשת המשפיע, רק אשתו ובנותיו סיפרו לא איך נראה אשת משפיע בחב"ד, ושלום על ישראל,
שלמה המלך אמר אהוב את הביקורת... שפרו מעשיכן להתלבש פחות אופנתי
ויותר יהודי...
כ"ז באלול תשס"ט
118. ל - 116 7 כהנים גדולים רק בגלל צניעות בלבד!!!
שמעתי מחסיד זקן שאמר, שבכדי לזכות בבנים יראי שמים וחסידיים יש רק מרשם אחד בלבד: צ נ י ע ו ת!
כי לא נאמר בגמרא שזכת לכל זה מפני שאמרה חת"ת, ולא מפני שלמדה כל יום רמב"ם, ולא מפני שעסקה במבצעים, ולא מפני שהיית שליחה באיזה פינה בעולם, ולא מפני שאמרה 'ויתן לך' עם בעלה...
אך ורק מפני הצניעות שבה זכתה לכל האושר הזה...
כ"ז באלול תשס"ט
119. ל 110 אישה חסידית אוהבת להתלבש אופנתי?
את כותבת כבר בתחילת דבריך: "כאישה חסידית שגם אוהבת להתלבש אופנתי"...
אני חושבת שזה סתירה מיניה וביה, אם היא חסידית היא לובשת יהודי, ואם לובשת אופנתי אז היא בכלל לא חסידית.
וזה מפורש בהמון שיחות קודש של הרבי:
הרבי מסביר באחד השיחות מדוע אומרים חז"ל שבגלל שלא שינו את לבושן זכו להגאולה, מדוע זה נאמר בלשון שלילי : 'שלא שינו...' לכאורה עדיף היה לכתוב בלשון חיובי: 'מפני צניעותן' זכו לגאולה?
ומתרץ הרבי תירוץ נפלא מאוד:
כיון שיתכן שהיו בגדי מצריים צנועין אבל הן היו באופנה שלהן, - גם את אלה החסידיות לא לבשו אותן, רק שלא שינו את לבושם היהודיים, ולא לבשו לפי האופנה!
כ"ז באלול תשס"ט
120. לכולם ! תגידו השתגעתם ???
חלאס עם בלבולי המח תוסיפו בקיום הוראות הרבי ודי ! כך לא נגיע לכל המהומות האלו.
ואם הייתה כותבת אשה זה כן היה בסדר??????????????????
המצב הוא גרוע מבחינת צניעות לאו דווקא המותגים אלא צניעות לשמה
ה' בתשרי תש"ע
121. ומה אתך?
ב"ה
אמנם הדברים נכונים, אבל התיקון צריך להתחיל אצלך: מנין ידוע לך, כיצד מתלבשת אשת המשפיע? אשתך אמרה לך או שאתה הצצת? מה עם שמירת העיניים? זה אמנם לא נושא מדובר בחב"ד, אבל מותר וחייב להזכיר אותו! אז תתחיל מזה והיא בעז"ה תעבוד על הצניעות ונזכה להתגלות בקרוב!
י"ז בתשרי תש"ע