ב"ה מוצאי ש"ק, כ"ה מנחם-אב תשפ" | 15.08.20
לעצור את המגיפה הבוערת. כותב השורות - הרב יוסף יצחק חיטריק
לעצור את המגיפה הבוערת. כותב השורות - הרב יוסף יצחק חיטריק
לעצור את המגפה הבוערת

מניין האומץ למורה במכללה, ראש ישיבה או דיין לשעבר, להחליט כי הוא הממונה לתת הוראת לאנ"ש? הרב י"י חיטריק במאמר ל'שטורעם'

הבחירות אמנם כבר עברו לפני מספר שבועות, אך הנושא עדיין כואב ובוער, וקשה שלא לכתוב על כך, גם אם באיחור מה.

באגרות קודש (חלק יא אגרת ג'תשמא) ישנו מכתב של הרבי, בו הוא עושה חשבון נפש עם אלה שלא הלכו לבחור, וכך כותב הרבי במכתבו:

"ואם היו הולכים להצביע כל מי שיש בידו להצביע בעד הרשימה החרדית, הרי כל המבינים בזה מעריכים שהיו נכנסים לכנסת עוד אנשים אחדים בתור באי – כח מפלגת אגודה והמזרחי, ובמילא היו חסרים (הדגשה זו במקור) במספר זה במפלגות השמאליות.

והכל יכול הרי יכול לסבב שזה ישפיע לרעה על חקיקות הגזירות באה"ק ת"ו, אבל אם היו מביאים בחשבון מרז"ל דאין סומכין על הנס, הרי כל מי שמנע עשיריות ואפשר מאות מישראל מלהצביע בבחירות, על שכמו האחריות – למה שבכנסת נמצאים ארבע או יותר ב"כ מפלגות המורדים בה' , ונפחת כמספר הזה מבאי כח המפלגות דהאגודה ומזרחי.

וצריך עיון גדול, ווער האט דאס די ברייטקייט (למי יש את הכתפיים הרחבות – י.י.ח.) לקבל על עצמו זו האחריות, ולא עוד אלא – שלהפוך הענין ולומר שדוקא זוהי יראת שמים וכו'".

עד כאן לשונו הטהור של הרבי, ולכאורה כל מילת הסבר מיותרת לגמרי. הרבי הסביר זאת לפני הבחירות, וחוזר ומסביר זאת באגרת הזאת - גם לאחר הבחירות, בלשון שלא משתמעת לשתי פנים.

בסיום האגרת הרבי אף מתייחס לאלו שגרמו לפשע הזה, ועוד זועקים בצדקנות כי 'דוקא זוהי יראת שמים טהורה'. אין כאן מקום לפשעטלאך והסברים.

למחפשים רמזים באגרות הרבי, והרי ליכא מידי דלא רמיזה בדברי הרבי – ניתן למצוא במכתב דלעיל 'מרז(")ל דאין סומכין על הנס'...

* * *

לאחר ניתוח תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת, הרי כל בר בי רב מודע כי לו כל חסידי חב"ד היו מצביעים לאחת הרשימות הדתיות-חרדיות היו היום בכנסת עוד שניים או שלשה נציגים דתיים.

כולם מודעים כיום לכישלון החרוץ שנוחלים (בפעם המי יודע כמה) אותם בודדים שמתעוררים מידי בחירות, ומחליטים להקים מפלגה ימנית-דתית, ומורידים לטמיון עשרות אלפי קולות, שהולכים בפועל ממש למפגלות השמאל.

כל זה מלבד עצם העידוד והסיוע בהקמת מפלגה חדשה, שיוצרת פילוג חדש בציבור שומרי תורה ומצוות, כל זה נגד רצונו הקדוש והמפורש של הרבי – כי יש לעשות חזית דתית אף עם מפלגות 'דתיות' כמו המזרחי וכו' – כי בסופו של התהליך Vדבר ישתלם לה' ולתורתו.

כל הנ"ל – ידוע וידוע, אך השאלה המהדהדת במחשבתי, עד מתי ניתן לאותם 'רבנים' ו'משפיעים', הלוקחים את האחריות להיות המצביאים של אנ"ש שיחי', להמשיך לפעול נגד הוראותיו הקדושות של הרבי. בעניינים אלו (וכדומה להם) המחליטים הם אך ורק בית דין רבני אנ"ש שיחי'.

מניין האומץ למורה במכללה או לראש ישיבה, לרב קהילה או לדיין לשעבר, להחליט כי הוא הוא הממונה מטעם הרבי לתת הוראת לאנ"ש שיחי', ובכך לסכן את העם כולו היושב בציון, ובדברים המביאים חרפה לשמו הק' של הרבי וחב"ד?!

כיצד ניתן לעצור את המגיפה הבוערת, שכל אחד לוקח את הדין לעצמו ומחליט לדבר בשם חב"ד. כיצד עוצרים את המרידה הגלויה ברבי ובהוראתיו?

השאלה הנשאלת כלפי כל אחד ואחד מאנ"ש היא מה אנו עושים היום בפועל ממש, על מנת שדברים כגון אלו לא יתרחשו שוב ושוב.

י"ח בניסן תשס"ו
הגב לכתבה

תגובות
33
1. אלא חורא גנב
י"ט בניסן תשס"ו
2. ברוך שהיצלנו
להוי ידוע שאם כל הבדניק"ם היו מצביעים חלילה למפלגת האיחוד הלאומי= מפד"ל היתה נכנסת לכנסת אישה
והיא המעומדת שלא נכנסה לכנסת בזכות הקולות שנחסרו
וידוע שלאישה אסור לכהן בתפקיד שכזה וכו'
י"ט בניסן תשס"ו
3. תמי'ה
* והרי נכון להיום כ-ל המפלגות באישור גדולי ישראל רצים אחרי אולמרט בה בשעה שזה מצהיר בגלוי שהוא הולך להחזיר את כל יהודה ושומרון!!!!

למה הרב לא מצטט דעת הרבי בנושא? האם זה מותר או לא?

* נושא כבר יוצא מהאף!!!

* כעת ידוע לכולם שלחמו עבור כל המפלגות כדי שיוכלו לחסות הגרעון באחד מהמוסדות של הרבי... ולא בגלל אידולוגיה

איפוא הבושה
י"ט בניסן תשס"ו
4. ל-2
הרב חיטריק, לענ"ד, בכלל לא נכנס כרגע לשיקול הפוליטי מי היה נכנס ומי לא, הוא פשוט קובל על כך שכל אחד נהיה מאן דאמר, ולא מקשיבים למי שהרבי אמר להקשיב: בית דין רבני חב"ד.
י"ט בניסן תשס"ו
5. שני כתובים סותרים
אני באמת איני יודע כיצד אפשר לשכנע שאגרת-הקודש הבודדת שמצטט הרב חיטריק, חזקה יותר מאגרות-קודש רבות שנפתחו והורו לשואלים בפירוש: מרז"ל... :-)
י"ט בניסן תשס"ו
6. אפשר לחשוב
מהיכן שאבו הרבנים אשכנזי גולכובסקי וירוסלבסקי, להורות להצביע להרב מזרחי בזמנו ובזאת העלו לשלטון את יצחק רבין והבכם אוסלו בהמשך, ומהיכן ששאבו רבנים הנ"ל האומץ והכח להורות להצביע למרזל בבחירות הקודמות וקלקלו 2 מנדטים לימין, משם שאבו הרבנים והמשפיעים הנוכחים להורות להצביע שוב למרזל,
זאת ועוד מי שנתן סמכות למנות את הרבנים גולכובסקי, לךיפסקר גור אריה ועוד לועד רבני אנ"ש, הוא,שאינני יודע מיהו) נתן סמכות למנות את הרבנים וולפא וכו' למביעי דעה באנ"ש
אני מניח שאין את האומץ ל"שטורם" לפרסם תגובה זו.
י"ט בניסן תשס"ו
7. תפסיקו להיתמם
ביום הבחירות יצא יו"ר צאגו"ח ואגו"ח בארץ הקודש-הרב אהרונוב בפניה "נרגשת" (לא פחות ולא יותר) לשלוחים-מנהלי בתי חב"ד באה"ק שלא לתת יד לשום פעילות פוליטית ביום הבחירות, עבור אף מפלגה, אלא לנצל את יום "החופש" הזה למבצעים וכו'...ברצוני לדעת: האם גם ערב הבחירות ב-96 יצא כבוד הרב בקריאה נרגשת זו? כשכל התמימים (שהובהלו מסדרי הישיבה) ואנ"ש עמדו בכבישים מבוזים בשם "חב"ד"???? כמה נזקים נגרמו כתוצאה מההתגייסות המיותרת הזאת למען נתניהו??? כמה שלוחים-מנהלי בתי חב"ד "סמויים" ישנם שיוכלו להעיד ממקור ראשון על התועלת שצמחה להם מכך? או שמא יבואו כל אלה אשר בשם "דוברי חב"ד והרבי" יכונו-ויסבירו שלא קשיא-הכא ב96 בארץ ישראל השמנה של שרון ונתניהו עסקינן והכא (לאחר ההתנתקות) לאו... האם גם זה היה על דעת הרבי? באיזה כרך באיגרות קודש מודפס המכתב של הרבי להתגייסות של חב"ד למען נוכלי הליכוד ב-96?
י"ט בניסן תשס"ו
8. Yashar V'elaenyan!!!!
HoRav Chitrik puts it the way it is, no Chochmos etc.

Everyone who has an opinion thinks they’re expressing the Rebbe’s opinion... but the Rebbe gave the Rabonim the power to represent him; so if you like it or not, that's the Rebbe’s opinion who put them in charge and if you have a different opinion - then take it up with the Rebbe, but don’t say that your opinion is the Rebbe’s...

“Mi Bikesh Zoys Miyedchem - Remoys Chatzeroy....” keep your opinion to yourself!!!!!!!!!!!

M.B.S
י"ט בניסן תשס"ו
9. הרב חיטריק צודק?

אילו היו מצביעים יותר עבור ה"איחוד לאומי" היינו מקבלים את גילה פינקלשטיין ושאול יהלום - שותפי ממשלת הגירוש של שרון ומתנגדי סירוב פקודה.

הרב חיטריק צודק שצריך לשמוע בקול הבי"ד. אבל יש הלכה בשו"ע בהלכות כיבוד אב ואם כי אם התנהגותו של האב גורמת שהבן ימרה את פיו - עובר האב על "משום עיור לא תתן מכשול".

עדיין מהדהדת השאלה הנוקבת מדוע לא היה דיון ממצא ומעמיק בבי"ד בסוגיית הבחירות, תוך כדי שמיעת כל הסברות והדעות הרלבנטיות.
אילו היה מתקיים דיון שכזה, היו אנ"ש משוכנעים שלאחר שיצא הפסק בכובד ראש המתאים, זהו הפסק ואין להרהר אחריו. משא"כ כשהיתה הרגשה מאד חזקה, שבית הדין היה קשוב אך לדובר אחד המייצג צד אחד של המטבע בלבד.

אופן "הנחתת" ההוראה מביה"ד גרמה לאנ"ש לא ככ"כ לציית וממילא היה כאן משום "לפני עיור לא תתן מכשול".

דא"ג, ההתלהבות הבלתי מובנת בתעמולה לא להצביע מרזל, פותחת פתח לתקוה, כי בעתיד נזכה לשיחות טלפוניות מרבני אנ"ש אשר יטיפו אי"ה באותה התלהבות לפחות, נניח, לשמירת צניעות, לאי שימוש בפלפונים לא כשרים וכן הלאה.

להרחבת הנושא, כדאי להיכנס ללינק הבא:
http://www.nrg.co.il/online/11/ART1/070/138.html





י"ט בניסן תשס"ו
10. מה התועלת??
האם חושב הגה"ח מוהרר"ר חיטריק שליט"א שכתבתו יעזור משהו, או שרק יש כאן פורקן יצרים.
מטעמי אהבת ישראל שזה בודאי נחוץ כדאי לשתוק, כי כל אחד יש לו מליון ראיות שהוא צודק, ולכל אחד יש לו הרב "מורה הוראה" משלו לכל ענין וענין: בהל' שבת הוא פונה לרב אחד (מועד רבני אנ"ש כמובן) ובהל' טהרה לרב אחר ועניני כשרות הוא סומך על רב שלישי, ולעניני שלום בית הוא פונה לרב רביעי, וכל אחד יש לו דיעה משלו, רק בדבר אחד הרבנים אחידים כשזה מדובר בכסף (כמובן לקיום המוסדות וליובאוויטש)
י"ט בניסן תשס"ו
11. מי לה' אלי
אם לפני 15 שנים היו באים לאחד מאיתנו ואומרים לו כי יבוא יום ובתוך ליובאוויטש יקומו אנשים וימרדו בגלוי ברבי ובהוראותיו היה נשבע כי יהפוך עולמות למען הרבי ואילו היום יושבים אנו בשאננות ושמו הק' שנישא בפי כולם .... על ידי כמה מנוולים פוליטיקאים שרחוקים מהאמת כרחוק מזרח ממערב. והאומנם עס ביינעקט אייך ניט?! איפה רוח ותוקף ההתקשרות לנשיאנו?!
י"ט בניסן תשס"ו
12. א' חסיד
פשוט מאד. כשהחברה שיושבים מלמעלה (קרי י.ק. וא.ש.) הסתירו את הצוואה החתומה של הרבי ופועלים בזדון וביודעין נגד הרבי, מה יאמרו עשבי השדה.
סלחו לי, אני רק אומר את מה שכולם חושבים.
י"ט בניסן תשס"ו
13. ל"חסיד" - 13
מדוע להפיץ שקרים שנוצרו כתירוצים כדי שלא לציית לרבי ולהוראותיו המפורשות?
י"ט בניסן תשס"ו
14. עד מתי אתם פוסחים על שני הסעיפים
התגובה צונזרה - המערכת.
י"ט בניסן תשס"ו
15. תגובה ל-7
אני חושב שבשנת 96 אחרי שרבין התחיל ר"ל עם תוכניתו, כולם חשבו שנתניהו לא רק יעצור אלא יחזיר המצב לקדמותו (וכפי שהרבי אמר מפורשות לפני תרגיל ... בשנת תש"נ אודות שמיר...) כמובן שהתאכזבנו וכיום כולם יודעים שאין לנו על מי להסתמך, אלא רק לקיים הוראת הרבי וללכת לקלפי ותו לא
י"ט בניסן תשס"ו
16. הרב חיטריק צודק
לצערנו הרב חיטריק צודק בכל מילה, ולא רק בנושא הבחירות, אלא בכל ענין וענין זה כבר נהיה "מודה" שיש איזה שוליות רבנים מתוסכלים שפוסקים כל הזמן ובכל עניין נגד הבית דין, ונגד הרבי.
זה שיש לכם השגות על הבית דין זה בעיה שלכם, גם כשהרבי היה חי היו מי שהיה להם השגות על הרבי וחשבו שהם יותר חכמים מהרבי.
שלו נעליכם מעל רגליכם, הרבי נתן לבית דין רבני חב"ד לקבוע את הנהגת אנ"ש, למה אתם רוצים להיות בכח אנשי קרח??
י"ט בניסן תשס"ו
17. חזק ואמץ
י"ט בניסן תשס"ו
18. הרב חיטריק צודק
אני חושב ש"הרב חיטריק צודק" מתגובה מספר 9 יותר צודק
י"ט בניסן תשס"ו
19. לא במקרה
אותם "רבנים" שייכים לקבוצה מסויימת מאוד
י"ט בניסן תשס"ו
20. ע ל מ ה ה ו י כ ו ח
קיימת כאן סטיה (מכוונת או מוטעית) של הויכוח, אותו עורר הר' י. חיטריק.

השאלה היא אחת: הרבי מינה את רבני חב"ד באה"ק לפסוק ולכוון את אנ"ש בעניינים הכללים של חב"ד - עם כך אין ויכוח.

בין הדין פסק כך וכך - גם על כך אין ויכוח.

ישנם 'רבנים' 'משפיעים' 'ראשי ישיבה' וכו', שהחליטו כי הם מבינים אחרת מבית דין הרכשמי של חב"ד. גם זו עובדה, וגם עם כך אין ויכוח. (אכן לגיטימי לחשוב אחרת).

אך מכאן , עד להוציא כרוזים, פסקי דין, החתמות נ ג ד הפסק של רבני חב"ד, ופסקי דין מפורשים נ ג ד בין הדין - הרי זו מרידה גלויה בקביעתו של הרבי - שרק בית הדין הסמכות להחליט.

הגדילו אותם מורדים נגד הרבי - לפני שנתיים (באסרו חג פסח), שלקחו את בית דין רבני חב"ד לבית הדין בבני ברק!!


כאשר הם לא הצליחו שם, לקחו את בית דין רבני חב"ד לבית המשפט!!

וכאשר לא הצליחו שם, הם ה י ו ם בבית משפט העליון נ ג ד בית דין רבני חב"ד!!

ולסיכום - השאלה והתמיה איננו אם בית הדין פסק נכון, או כיצד ליישב את הסתירה בין פסקם היום לבין מה שפסקו בפעם הקודמת. אלו הן שאלות לגיטמיות. (ואגב - לדעתי מותר לבית דין לפסוק כל פעם כפי ראות עיניהם - ולא צריכים לבקש מ- צונזרו בטויים פוגעים - המערכת -  הסכמה לפסק דינם).

השאלה היא: ומהו המסר לצעיר הצאן - מיהו הסמכות בליובאוויטש?

כיצד מטפלים באותם מורדים ברבי ובהוראותיו?!

כ' בניסן תשס"ו
21. ל-15 בכל מקרה
א. אתה בעצמך אומר שטעינו בהתגייסות הזאת ב-96 למען נתניהו. רק שתדע לך שהיו שניים לפחות בישיבת אגו"ח דאז שהתנגדו נחרצות ליציאה בקמפיין "טוב ליהודים"...
ב. צריך קודם כל להתנתק מהמשיחיים לחלוטין. מוסדות נפרדים וכו'. על כל המשתמע מכך, הם במילא מצפצפים על הרבי ועל הרבנים ועל השולחן ערוך. למרות שקצת מאוחר מידיי בשביל מהלך קיצוני שכזה, הנזק הכבד כבר מאחורינו. כולם היום ברוך ה' יודעים שהחב"דניקים "משוגעים" ושהרבי "חי"...
מצד שני (או בעצם מאותו הצד גם צא"ח ואגו"ח דאה"ק לא תמיד דואגים לאינטרס "האמיתי" של ליובאוויטש ונכנסים לכל מיני מערכות אפלות של מחלוקת וכבוד, עד כדי מיאוס ממש. כאן-הרבנים (שאגב אמורים להיות "בלתי תלויים" "נייטרלים" צריכים להיכנס לתמונה ולעשות סדר!!!)במקום שהרבנים יתעסקו בדברים הדחופים יותר הם נכנסים לשקלא וטריא בעניין מרזל... את מי זה מעניין בכלל המרזל הלזה??? לעניות דעתי, נכון שנזרקו כמה אלפי קולות מיותרים לפח, אבל בגדול התמונה הפוליטית לא הייתה משתנה דרמטית. מה עם אלה שמזייפים ספרים וגונבים מקה"ת??? מה עם כל אלה שמפרסמים את דעתם המשובשת בשם חב"ד והרבי בכלי התקשורת???
ה' הטוב ירחם, חסדי ה' כי לא תמו...
כ' בניסן תשס"ו
22. לרב חיטריק היקר
הכל הוא בזכות אותם רבני קראון-הייטס שבג' תמוז תשנ"ד לא השכילו לשים לכת הטירוף הזאת סוף
כ' בניסן תשס"ו
23. בקורת אמיתית
יש לי שאלה להרב חיטריק שי'
למה כשהוא מגיע לניו יורק - הוא הולך לפרבריינגענס של המסורבי דין באולם של הבית רבקה ולא בתוך 770 ביחד עם הבד"צ המקומי ? הלא זה ממש סטירה בפנים להרבנים המקומיים ועידוד לאלו שנלחמים בהם.
אלא התירוץ הוא מאד פשוט. בארה"ב בנ"י, הרבנים לא נתנו לאנשים עסקנים להשתלט עליהם ובשביל זה יש התנגדות גדולה אצל הרבה עסקנים נגד הבד"ץ של קראון הייטס. וחיטריק גם בתוכם.
בנוגע לרבני ארה"ק - יש הרגש אצל המון אנ"ש , שהם נפלו בפח בתוך הדברי חלקלקות של כמה עסקנים בארה"ק.ושפשוט עובדים עליהם ופשוט שהם לא מרגישים איך שעובדים עליהם. אחרת - אין שום הסבר אחר - איך אפשר להצביע לשום מפלגה דתית - בה בשעה שכולם היו שותפים בההתנקות רח"ל. ברגע שיגיע להתנתקות הבא והחברי כנסת הדתיים(????) האלו שחב"ד הצביע עבורם, לא יפרשו מהממשלה וישארו בפנים עבור התפוחים, מה יגידו אז הרבנים? הלא הם אמרו להצביע להם !!! זהו כמו ליתן סכין בגב לכל עניני הרבי שכל כך נלחם על שלימות הארץ. הרבנים כבר טעו בעבר במבצע ביבי טוב ליהודים ומודים בזה. היום כדי ליתן פסק דין להצביע לחברי הכנסת הדתיים - למרות שזה יפגע בשלימות הארץ שזה ענין של דיני נפשות - הרבנים צריכים ליתן הסבר ונימוק משכנע לפסק דינם, ובמיוחד שישנם הרבה שחושדים שהרבנים הם בידים של כמה מהעסקנים - אז כדי להיות נקיים מה' ומישראל - הם צריכים לנקות את עצמם מכל חשד של נגיעה בדבר. אחרת זהו חילול ה' איום ונורא.
כ"ג בניסן תשס"ו
24. איזו צביעות!!!
הרב חיטריק אתה כבר מדבר על המכתב של הרבי שציטטת הרבי קורא שם להצביע למפלגה החרדית ביותר,ולא נראה לי שהמפד"ל היא החרדית ביותר, שהרב אשכנזי מכפר חב"ד הורה להצביע להם!!!
אז את מי אתם מאשימים??? אולי הגיע הזמן שתעשו אצלכם הרבנים בדק בית רציני מאוד מה השחיתויות שנעשות פה!!! וכדרך אגב, אם בי"ד הרבני היה יוצא דווקא בקריאה להצביע למרזל|(מה שנעשה הרי בבחירות הקודמות) הוא היה מצליח לעבור את אחוז החסימה, ולעזור לחב"ד יותר מהצבועים האחרים...
כ"ג בניסן תשס"ו
25. הפיתרון
כבוד הרב חיטריק: חיפשת פיתרון בכתבה, אז הפיתרון הוא פשוט מאוד. ייאספו כל המי ומי שקוראים לעצמם רבני חב"ד ןיקבלו החלטה אמיתית (כמה שזה דמיוני לצערינו) לנדות את כל אלו המשפיעים לרעה על החלטת הרבנים ולא להיות נתונים למרותם. הרבנים אלו שיחליטו להם ולא יו"ר צא"ח יחליט לרבנים מה להחליט. הרי השוחד מעוור עיני חכמים ומסלף דברי צדיקים, זו ממש המציאות. וכשאנשים רואים וחשים זאת, אוטומטית הם מתרחקים מזה ולא שומעים להחלטות כאלו וזה מה שהביא הרבה אנשים לא להצביע, ואם כבר הצביעו אז הצביעו נגד החלטת הבי"ד.
כ"ג בניסן תשס"ו
26. דברים כדרבונות
לא תמיד אני מסכים עם הרב חטריק שי', אבל כאן בכל פה אני מסכים. מה שאינני מבין איך משתרבבות בתוך התגובות גם לעג לבי"ד רבני חב"ד, שמה לעשות, הם ורק הם מוסמכים וחייבים להורות. הגיע הזמן ש"מורה במכללה" אינו יכול להיות שוה זכות הוראה ל"רב" "דיין" או "ראש ישיבה". מי שאינו מסוגל לחוות דיעה לא באבן העזר לא בחושן משפט לא ביורה דיעה ולא באורח חיים, מהיכי תיתי שיבוא לומר לאחרים כיצד לנהוג?
כ"ג בניסן תשס"ו
27. משיב נפש
על הרבנים יש לשבת ולטכס עיצה כיצד למנוע זאת בהווה ולא רק בעתיד!

כמובן שאיני אומר זאת 'כאחד שאומר לרבנים מה לעשות...'
כ"ג בניסן תשס"ו
28. הפתרון הוא פשוט
לפרסם לאלתר את כל מעלליו של אותו מורה במכללה, את כל התשובות החריפות של הרבי נגדו, ואת דברי הרבי עליו בתנש"א
לדעתי אתר נכבד זה מתפקידו לעשות זאת (כמו כן ביחס לאותו דיין לשעבר וכו' - פשוט לפרסם ברבים את עברו וכו')
כ"ד בניסן תשס"ו
29. וכן, אני גם לא משיחיסט
1.דבר ראשון אני שותף מלא ל-23
2.נסו להיזכר מי נלחם בתוקף נגד ביבי טוב ליהוים שאנחנו לא גאים בכך היום ובכן זה היה לא אחר מאשר הרב וולפא.
3.למי מתכוון הרב חיטריק "מורה במכללה" נראה לי של-"מורה" הזה מגיע קצת יותר תוארי כבוד אנשים כמוהו בשקידה, ויראת שמים, ובבקיאות, באופן מבהיל, אפשר לספור על יד אחד בחב"ד.
4.האם התעוררות זו של הרב חיטריק, היא לנחת רוח כ"ק אדמו"ר?
5.מה יגיד הרב חיטריק בעוד תקופה היה לא תהיה כשידובר על החזרת שטחים ומפלגות אלו לא יפרשו מהממשלה? האם ל-מישהוא
יהיה את האומץ להגיד טעינו?
6.למה באמת בכפ"ח הרבה מאד לא שמעו למרא דאתרא ? אולי כי הם הרגישו כי זוהי הוראתו לא של הרב
כ"ה בניסן תשס"ו
30. קושיא
מה יעשה הרב חיטריק אם הרב של אילת (ולא לשעבר) שהוא חבר בית דין שיצא נגד הפסק מטעמים שונים
כ"ה בניסן תשס"ו
31. למגיב מס' 9
נעים לקרוא תגובות מהסוג שלך, אך בכל זאת הרשה לי להביע דעה מנוגדת משלך.
לא קיבלנו ב"ה את גילה פינקלשטיין משום שהיה לנו סייעתא דשמיא.

שאלתך הנוקבת מדוע לא היה דיון מעמיק בב"ד על הבחירות. דומני שדוקא ללא דיון ההרגשה טובה יותר.
תאר לך שהיה דיון ממצה ומעמיק וכל הב"ד היה מחליט פה אחד לא להצביע למרזל ואחד הרבנים היה יוצא החוצה ואומר למרות הכל אני מתנגד להחלטת הב"ד.
(כפי שהיה לפחות פעמיים בסוגיות מאוד מרכזיות וגורליות לעדת חסידי חב"ד שכל הב"ד פסק פה אחד לשלילת הענין ואחד הרבנים יצא מהדיון ופעל בגלוי הפוך מהחלטה וברורה של כל הנוכחים)
לכן היה עדיף שלא היה דיון ממצה ומעמיק וכך כביכול יש הסבר וכיסוי להנהגה המוזרה של אלו שלא נשמעו לקול הברור של הרבי וכפי שכתב הרב גרונר במכתבו החד.
כ"ו בניסן תשס"ו
32. מול עולם מבולבל משני הצדדים חובה לשמוע לדברי הרבי
דווקא מאחר ואני הולך להצדיק את דברי חיטריק, הרי ראוי להעלות תחילה ביקורת נוקבת. עושה רושם שרבני חב"ד אינם נקיים בהנהגתם, והשתיקה הדי רועמת בזמן ההתנתקות - תעיד על כך. דבר זה גורם לחסיד להרגיש כי בשטח מי שאמור להתוות את דברי הרבי - אינו ראוי.
אולם, קמים כל מיני מתחכמים, אשר עושים ממש היפך רצון הרבי. ולהגנתם מבלבלים את השכל, כי המועמדת היתה אישה, טענה שאינה מהעניין, וכי בשמאל אין נשים. דברי הרבי כל כך ברורים, וכאילו אין ביכולתנו להוקיע את כל המרושעים, אשר יצרו לעצמם כאילו חסידות חדשה, ובשם חב"ד הם כאילו קובעים מהי האמת.
אין ספק שמחלת המפלגות יש בה מאיסות, ולכן כתב הרבי מה שכתב, ושום פשט לא ישנה זאת, כולל של הרב אשכנזי, אשר הורה בכפר להצביע לא לאחת מהמפלגות החרדיות.
כ"ז בניסן תשס"ו
33. דניאל
כמה פעמים שמענו זלזולים בהרב מרלו ע"ה. זכותך.

רק מה? מכיוון שהרב הנ"ל- למרות כל הסמכויות שקיבל מהרבי- פסק נגד ראשי מפלגה מסוימת (אגו"ח ומל"ח) נמצא תירוץ יפה כפי שנאמר מאז ומתמיד "הוא איבד את סמכותו".

אולי ניתן להבין את רגשי אלו שאהבת הארץ יקר להם, את רעת מפוני גוש קטיף לקחו ללב וכו' וכו'. כשושומעים רבנים מטיפים לבחור באלו שנתנו ועוד יתנו יד לגירושים נוספים (כפי שרואים שאכן יהדות התורה מצטרפת לגועלציה) לדעתם איבדו רבנים האלו את סמכויותם.


ב' באייר תשס"ו